شهرداری منطقه دو رشت
1401/03/21 بازدید شهردار رشت و مدیر منطقه دو از بناهای تاریخی و اقامتگاه های سنتی محدوده منطقه دو
بازدید شهردار رشت و مدیر منطقه دو از بناهای تاریخی و اقامتگاه های سنتی محدوده منطقه دو
 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت از برنامه‌ریزی شهرداری جهت ارتقاء شاخص‌های گردشگری شهر رشت خبر داد و گفت: مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آنها به موزه و اقامتگاه‌های سنتی مهمترین هدف مدیریت شهری در راستای توسعه پایدار گردشگری است.

 

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت - سید امیر حسین علوی شهردار رشت به همراه یوسف یزدانی مدیر منطقه دو شهرداری، طی بازدیدی صبح روز گذشته جمعه 20 خرداد 1401 تعدادی از خانه‌های تاریخی و اقامتگاه های سنتی منطقه دو را مورد بررسی و بازدید قرار دادند.

 

 

شهردار رشت در جریان این بازدیدها حمایت از مرمت بناهای تاریخی و تبدیل آنها به موزه و اقامتگاه‌های سنتی را مهمترین هدف مدیریت شهری در راستای توسعه پایدار گردشگری خواند و عنوان کرد: شهرداری رشت در دوره جدید مدیریتی با انجام برنامه‌ریزیهای ویژه و با استفاده از ظرفیتهای موجود، درصدد ارتقاء شاخص‌های گردشگری شهر رشت است.

 

 

سید امیر حسین علوی رویکرد و نگاه شهرداری در حوزه استفاده بهینه از بناهای تاریخی را برشمرد و تصریح کرد: شهرداری رشت از تمام ظرفیت و پتانسیل خود برای احیاء و مرمت بناهای تاریخی و قدیمی استفاده می‌کند و در این راه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

 

 

گفتنی است سید امیر حسین علوی شهردار رشت در این بررسی و بازدیدها، از خانه تاریخی نصرت رحمانی شاعر معاصر واقع در محله پیرسرا، اقامتگاه سنتی امیر زهرا واقع در ساغریسازان، اقامتگاه سنتی ارسی واقع در خیابان امام خمینی (ره) و خانه تاریخی اشکوری واقع در بازار رشت دیدن کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 2188
تلفن تماس:                  01333329745 الی 6
 دورنگار:                        01333346567
 آدرس:  رشت،خیابان امام خمینی،میدان دکتر حشمت،چله خانه، منطقه دو شهرداری رشت
پست الکترونیک:                    info@rasht.ir
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به شهرداري منطقه دو رشت ميباشد.
Powered by DorsaPortal